Garanție și reclamații
Cumpărătorul are dreptul la remedierea gratuită a defectelor de conformitate, în conformitate cu legislația în vigoare din România, în special Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, precum și Ordonanța de Urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri și legislația de protecție a consumatorilor.
Termenul de garanție
Pentru echipamentele electronice și produsele tehnice achiziționate prin intermediul magazinului nostru online, termenul de garanție este de 24 de luni de la data preluării produsului, cu excepția cazului în care pe pagina produsului se prevede în mod expres un alt termen. În situația în care există posibilitatea de extindere a garanției (de exemplu, la 36 de luni), acest lucru va fi menționat clar în descrierea produsului sau pe factura emisă.
Ce acoperă garanția
Garanția se referă la defectele de material și de fabricație care împiedică utilizarea corespunzătoare a produsului conform destinației sale. Cumpărătorul are dreptul la repararea produsului, la înlocuirea acestuia sau la restituirea sumei achitate în cazul în care repararea sau înlocuirea nu sunt posibile. Dacă produsul nu poate fi reparat în termen de 15 zile calendaristice, cumpărătorul are dreptul să solicite un produs nou sau restituirea contravalorii.
Cazuri în care garanția nu se aplică
Garanția nu este valabilă pentru deteriorări fizice survenite după preluarea produsului, defecte provocate prin utilizare necorespunzătoare, neglijență sau nerespectarea instrucțiunilor de folosire, precum și pentru uzura normală rezultată din utilizarea regulată.
Procedura de reclamație
Pentru exercitarea drepturilor ce decurg din garanție sau pentru depunerea unei reclamații, cumpărătorul trebuie să transmită un e-mail la adresa info@scrollnest.ro, indicând numărul comenzii și data achiziției, o descriere succintă a problemei, fotografii sau înregistrări video care să evidențieze clar defectul, precum și copia facturii (dacă este disponibilă). Dacă defectul poate fi confirmat pe baza materialelor furnizate, nu este necesară returnarea fizică a produsului. În caz contrar, vânzătorul poate solicita returnarea produsului pentru verificări suplimentare. Costurile de retur vor fi suportate de cumpărător, cu excepția situațiilor în care reclamația este acceptată – în acest caz, costurile vor fi rambursate ulterior cumpărătorului.
